dimecres, 27 de gener del 2016

"Experiències TIC a l'aula"

Hola a tothom!!


Ja ens trobem en la recta final, i per a finalitzar amb els continguts d'aquest tema, durant aquesta setmana em parlat sobre diferents experiències que es podrien proposar tant al centre com dins de l'aula amb l'ús de les TIC. 
D'una banda, pel que fa la maquinari, trobem les aules d'informàtica, lloc on es troben els ordinadors per a l'ús de les TIC. Personalment, crec que la millor distribució d'aquests per al desenvolupament de la classe és en forma de ferradura amb els ordinadors pegats a les parets, o en fileres perpendiculars al lloc del professor, de forma que aquest pot passar fàcilment pels llocs de treball i orientar a l'alumnat de forma més directa. Jo he experimentat ambdues formes durant els meus estudis al col·legi i a l'institut, i han funcionat perfectament.
Per altre costat, trobem els racons de l'ordinador, no tant comuns a les aules, que permeten formes de treball diferents, amb la rotació per tasques dels alumnes, per exemple i les aules mòbils, les quals permeten "passejar" a través d'armaris, un conjunt numerós d'ordinadors, tabletes tàctils, etc entre altres.
També forma part d'aquesta experiència el programari , que és la part del contingut per a treballar amb el maquinari, i els aspectes pedagògics que fan referència  la forma en què enfoques l'experiència a treballar, és a dir, els aspectes a tenir en compte a l'hora de desenvolupar el treball dels alumnes amb el seu aprenentatge.

Finalment, pel que fa referència a les competències digitals segons el model TPACK:
-Competència disciplinar: abarca els coneixements en relació a la matèria disciplinar. 
-Competència tecnològica: fa referència al coneixement de tot tipus de tecnologia, no solament la informàtica. 
-Competència pedagògica: es correspon amb els mètodes i processos d’ensenyança i, a més, inclou coneixements sobre la gestió i organització de l’aula, anàlisis i planificació curricular i l’aprenentatge de l’alumne.
De totes aquestes, pense que sóc més competent en la competència disciplinar, ja que al realitzar qualsevol experiència dins la meua matèria, pense que estic més informada sobre continguts de la meua especialitat o puc documentar-me més fàcilment que si fora d'una altra àrea. 
D'altra banda, pense que sóc menys competent en la competència tecnològica, ja que a dia de avui, crec que puc aprendre moltes més coses sobre TIC que em poden proporcionar un millor treball front als meus alumnes.

Ha estat molt interessant navegar per les diferents experiències educatives plantejades al tema, tant de centre com d'aula, de forma que espere que la meus proposta, a banda de ser la primera vegada que la realitze es puga dur a terme. He aprés coses noves que desconeixia completament.

Fins prompte!! 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada