dimecres, 20 de gener del 2016

Maquinari i TIC

Una setmana més, seguim tractant nous continguts, centrat-nos ara en allò que es refereix al maquinari. Aquest concepte fa referència a aquells aparells tecnològics que en l'actualitat s'estan utilitzant en molts centres i a les pròpies llars.
Podem trobar diferents tipus d'aparells tecnològics com ara càmeres fotogràfiques, càmeres de vídeo, ordinadors portàtils o mòbils entre altres.
Però en aquest tema ens hem centrat en les pissarres digitals i les tauletes tàctils. Fa uns anys, els únics recursos materials utilitzats pels docents eren els llibres de textos i les pissarres tradicionals. Actualment, en una societat cada vegada més digitalitzada, es troba la necessitat de familiaritzar els alumnes a fer servir les TIC des d'una perspectiva d'aprenentatge i a treballar-les dins i fora de l'aula.

Tant les tauletes tàctils com les pissarres digitals, presenten uns avantatges i uns inconvenients, i depenent també de l'ús que es faça de les mateixes a les aules, més concretament, es podran obtenir uns beneficis importants en el desenvolupament de l'aprenentatge dels alumnes.
De tots aquests aparells vistos durant aquest tema, ja eren coneguts per mi, però de forma general, encara que, per exemple, la tauleta tàctil, al disposar d'una a casa, controle més el seu funcionament i algunes aplicacions. Les pissarres digitals, els panells tàctils, les pissarres transparents (com a últim recurs extret al mercat) o els llibres de text digitals, és cert que mai els he utilitzat ni he tingut l'oportunitat de veure'ls a qualsevol dels professors que haja tingut. Crec que són aparells molt interessants, que poden motivar a l'alumne a aprendre nous continguts de diverses formes, cridant-los més l'atenció, sempre i quan s'utilitze també una metodologia diferent de la que estan acostumats, és a dir, eixir d'eixes metodologies tradicionals i fer un bon ús d'aquestes aplicacions amb una poqueta d'imaginació i sobretot amb moltes ganes.

Però, realment s'està fent un ús correcte en els centres dels recursos TIC? Simplement per disposar d'aparells tecnològics podem dir que estem innovant? És important la metodologia a utilitzar per a l'ensenyament d'aquests aparells tecnològics?

Personalment, pense que tots els centres que tenen la possibilitat de gaudir d'aquests recursos, el professorat ha d'aprofitar-lo, però per a això és molt important que el professorat també s'actualitze en aquest àmbit de les TIC, amb la finalitat de facilitar l'aprenentatge dels alumnes amb altres tipus d'eines, però sempre i quan la metodologia a emprar siga innovadora també, creativa, de forma que cride l'atenció de l'alumnat i no es base en cap mètode tradicional. 
Com podem observar al vídeo, per més que l'escola facilite els recursos tecnològics per a aprendre les taules de multiplicar, en aquest cas, si la mestra no fa l'esforç de canviar la seua metodologia d'ensenyament, no s'està aprofitant l'ús d'aquestes eines que podrien ser molt més interessants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada